Corona krisen har i den grad været over os de sidste par måneder. Mange virksomheder har måtte se store dyk i deres omsætning, og nogle har måtte lukke helt ned i perioden. Et af de steder som mange er hurtige til at spare, er på deres markedsføring. Det er ofte et sted, hvor man lynhurtigt kan skære i omkostningerne, og dermed frigive noget likviditet. Det er dog en yderst farlig strategi at vælge, og det er langt fra altid, at det er den rigtige.

Ofte er det sådan, at de hurtige løsninger kun løser et et problem hurtigt, og ikke er de rette på den lange bane. Hvis man stopper for alt hvad der hedder markedsføring, kan det være svært komme ind i folks bevidsthed igen. Samtidig kan det blive dyrere på den anden side, fordi mange andre har lavet samme manøvre. Lige nu kan det derfor faktisk i nogle tilfælde være billigere at annoncere, og det er det helt rette tidspunkt at være proaktiv.

Hvis du har nogle samarbejdspartnere eller potentielle kunder, så kan det være, at nu er det helt rigtige tidspunkt at ramme dem på. Prøv desuden at tænke lidt ud at boksen, når du henvender dig til dem. I stedet for at sende den traditionelle mail eller brev, så overvej at sende en lille gave i form af en reklamegave som disse. Det kan være alt fra et kaffekrus til en kuglepen eller noget helt tredje. Det gør ikke noget, at det er en lille ting, det handler om at skille sig en smule ud fra mængden, og gøre opmærksom på, at man er der.

Dem der har været aktive under krisen, er med stor sandsynlighed også dem, der klarer sig bedst, når der igen bliver tale om hverdag.

Besvar